Vergleichende Analyse der Akzeptanz und Nutzung von Open Access in Geschichtswissenschaft, Mathematik und Medizin
SS 2020
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Stefan Schmunk
Prof. Dr. Berthold Meier
nein
Metadatenerschließung von Musikalien in kleinen kirchlichen Notenarchiven am Beispiel der Evangelischen Kirchengemeinde Alzey
SS 2020
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Berthold Meier
Prof. Dr. Elke Lang
nein
Semantische Integration heterogener Daten für den Fachinformationsdienst Darstellende Kunst
SS 2020
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Bernhard Thull
Prof. Dr. Stefan Schmunk
nein
Sportanalyse im deutschen Profifußball
SS 2020
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Melanie Siegel
Prof. Dr. Reginald Ferber
nein
Kriterien der Onpage-Webshop-Optimierung im Bereich Nahrungsergänzungsmittel
SS 2020
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Bernd Jörs
Stefan Keil
nein
Ask Humans: A Platform for inducing change - Organizing, curating and fostering the discourse on society´s redesig regarding technology and human connection
WS 2019
International Media Cultural Work (IMC)
Master
Prof. Sabine Breitsameter
LB Valentina Petermann
ja
The political effects of algorithms - Media literacy practices for fighting off political persuasion algorithms on social media platforms.
WS 2019
International Media Cultural Work (IMC)
Master
Prof. Sabine Breitsameter
LB Reinhard Strömer
ja
How to overcome the problems faced by the international students in Germany and exemplifying the culture shock barriers and also suggesting the practical media based methods for integration.
WS 2019
International Media Cultural Work (IMC)
Master
Prof. Sabine Breitsameter
LB Klaus Schüller
nein
Using Digital Media for Audience Development in Cultural Institutions - Analyzing & Developing Practically the Effectiveness in Engaging New Audience to Preserve Nature via Instagram and Blogs by the Example of B´ n Tree
WS 2019
International Media Cultural Work (IMC)
Master
Prof. Sabine Breitsameter
LB Reinhard Strömer
nein
Interactive visualization for analytical comparisons
WS 2019
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Kawa Nazemi
LB Dirk Burkhardt
nein
Methodik des audience-spezifischen A/B-Testing im Rahmen der Conversion-Optimierung
WS 2019
Informationswissenschaft
Bachelor
Prof. Dr. Bernd Jörs
Prof. Dr. Margot Mieskes
ja
Entwicklung einer Social-Media-Strategie für ein B2B-Unternehmen - am Beispiel der Raven51 AG
WS 2019
Informationswissenschaft
Master
Prof. Dr. Bernd Jörs
Prof. Dr. Berthold Meier
ja
Online-Vermarktung eines E-Commerce Start-Up-Webshops im Premiumsegment - am Beispiel www.halbquadrat.de
WS 2019
Informationswissenschaft
Master
Prof. Dr. Bernd Jörs
Prof. Dr. Berthold Meier
ja
Marketingstrategien für fiktionale Geschichten am Beispiel eines selbst verlegten Fantasyromans